Doktor Devlet Bahçeli'nin "Tabipler birliği kapatılsın" çağrıları üzerine; Dr Hüsrev Çetin aşağıdaki mail'i yollamış.
Birlikte okuyalım mı?..
***
Siz hiç, bir insanın içini gördünüz mü?
Canlıyken, kalbi atarken!
Damarlarında kanı dolanırken.
Bir de içinde bir dert aradınız mı?
Ben aradım.
Siz kanser olduğunu bir insanın;
Daha kendi bilmeden.
En yakını, en sevenleri duymadan.
Teşhisini koyup ağladınız mı?
Ben ağladım.
Siz hiç kanayan yaraya el bastınız mı?
Düşünmeden "bir şey bulaşır mı?" diye.
Açık yaraya dibinden baktınız mı?
Gözünüze sıçrayan kandan, hepatit kaptınız mı?
Ben kaptım.
Siz hiç tümör gördünüz mü?
Dokuz yaşında bir çocuğun kafasının içinde.
Ben gördüm.
Görünce anlayıp yakın olan ölümünü.
Ve bunu anasına nasıl söyleyeceğinizi düşündünüz mü?
Ben düşündüm.
Siz hiç "Başınız Sağ olsun" dediniz mi, hastayı ne halde getirdiklerini unutup?
Kapıda umutla bekleyen kalabalığa...
Bir anaya, bir babaya, bir evlada.
Ben dedim.
Siz hiç bir gece vakti, kalkıp sıcak yatağınızdan; polisle, jandarmayla uzun yol gidip, kör bir ışıkla vadiden indiniz mi?
Üstelik bile bile az sonra görülecek manzarayı. Ben indim.
Yetmez gibi gecenin sersemliği; ters dönmüş araçtan cesetler çıkarıp "Niye ölmüş?" diye soran savcıya, bir sebep söylediniz mi hiç?
Ben söyledim.
Çalan bir telefonla uyanıp "ya yetişemezsem" diye gaza basıp, apar topar ameliyata girdiniz mi?
Ben girdim.
Siz bir akşam misafir ağırlarken, ya da güzel bir yemekteyken, belki de en sevdiğiniz dizi oynarken, koşa koşa hataneye gittiniz mi, tanımadığınız biri için?
Ben gittim.
Ben daha neler yaşadım; insana insanlığa, yaşama dair.
"Ne gerekiyorsa yapın"la başlayan.
Terketmeler, vefasızlıklar gördüm.
Siz gördünüz mü?
Siz hiç bir salgında "bulaşmasın" diye evine kaçarken herkes;
Ateşli, halsiz, deva bekleyen birini, yatırıp yanınıza tedavi ettiniz mi?
Ben ettim.
Ve sırf bu yüzden;
Herkes korkarken hasta olmaktan, siz hasta oldunuz mu?
Bırakın hastalığı, öldünüz mü?
Ben öldüm.
Normal bir insansanız eğer; herkes kalan giden sayılara bakarken; bir can için kendini feda eden kardeşlerinizi görürken, ölüme meydan okuyan meslektaşlarınızı..
Ses vermez miydiniz?
Ben veriyorum.
Artık kimse demesin bana "Otur oturduğun yerde"
Ve sakın demeyin bana "senin sesin çok çıkıyor, bırak canları, benim iktidarım gidiyor burda, kapatılsın hemen tabip odaları" diye.
Benim derdim, kendim değil diyorum.
Her bir insan hayatı değerli, bilin istiyorum.
Hiç bir can; önlem alınmadığı için gitsin istemiyorum.
Dr. Hüsrev Çetin