Almanya Angele Merkel'e veda etti.

Sokaklarda, balkonlarda, pencerelerde tüm ülke 6 dakika boyunca alkışladı.

Muhteşem liderlik ve insanlık savunması örneği...

Alman halkı Merkel'i kendilerini yönetmesi için seçti.

80 milyon Alman'ı tam 18 yıl boyunca, yetkinlik, beceri, adanmışlık ve samimiyetle yönetti.

Başbakanlığı ve liderliği boyunca; yani 20 yıla yakın bir süre ;saçma sapan bir şey söylemedi.

Fotoğrafı çekilsin diye Berlin'in ara sokaklarında görünmedi.

"Dünya'nın Leydisi" olarak adlandırıldı ve 6 milyon erkeğe eşdeğer olarak tanımlandı.

Ülkesinde otoritenin liderliğini sürdürdüğü 18 yıl boyunca ona karşı hiç bir suç kaydedilmedi.

Akrabalarından hiç birini bir devlet görevine atamadı.

Kazanılmış zaferlerin yaratıcısı olduğunu iddia etmedi.

Başarıları topluma ve tüm siyasetçilere bölüştürdü.

"Hepimizin" dedi.

Hak ettiği halde Milyonlarca ödeme almadı.

Performansını kimseye alkışlatmadı, imtiyaz ve taahhüt almadı.

Kendisinden öncekilerle ve geçmişle savaşmadı.

Merkel, parti liderliğinden ayrıldı ve koltuğunu arkasından gelenlere devretti.

Şu anda ekonomi, kültürel düzey, Dünya Devletleriyle ilişkileri bakımından Almanya en iyi durumda.

O yüzden onu yolcu ederken; ülke nüfusunun neredeyse tamamı, evlerinin balkonlarına çıktı ve 6 dakika boyunca kendiliğinden onu alkışladı.

Sokaktakiler de ayakta eşlik etti balkondakilere.

Almanlar; eski Doğu Almanya'dan olduğunu bilerek, moda ya da ışıklardan etkilenmeyen, gayrimenkul, araba, yat ve özel uçak satın almayan bir kimya fizikçisi olan liderlerine ona yakışır bir biçimde veda ettiler.

Angela Merkel, ülkesini Dünya Devletleri arasında adeta zirvede bırakarak görevinden ayrıldı.

Liderliği döneminde akrabalar ve yakın dostları ondan hiç bir avantaj talep etmedi, o da böyle bir şeye tevessül etmedi.

Biliyormusunuz, Merkel tam 18 yıldır gardrobunu yenilemedi.

Kendisine yeni kıyafetler almadı.

Bir basın toplantısında, bir bayan gazeteci kendisine şöyle bir soru sordu;

"Bütün toplantılarınızda aynı kıyafetleri giydiğinizi fark ettik. Başka giysiniz yok mu?"

Cevabı aynen şöyle idi;

"Ben bir devlet çalışanıyım, model değilim"

Başka bir basın toplantısında ona sordular;

"Evinizi temizleyen, yemeklerinizi hazırlayan hizmetçileriniz var mı?"

Cevabı şöyleydi;

"Hayır hizmetçilerim yok ve onlara ihtiyacım yok. Kocam ve ben bu işi her gün evde yapıyoruz"

Anlayacağınız bayan Merkel, diğer vatandaşlar gibi normal bir apartman dairesinde yaşıyor.