5ocakgazetesi.com
Transfer sürecini karmaşık ve bir o kadar da stratejik kılan en önemli detay, Adana Demirspor'un Adil Demirbağ'ın sonraki satışından yüzde elli oranında pay sahibi olması. İki kulüp arasında geçmişte yapılan anlaşma gereği, oyuncunun Konyaspor'dan başka bir takıma transfer olması durumunda elde edilecek nakit bonservis gelirinin tam yarısı doğrudan Adana Demirspor'un kasasına gidecek. Bu durum, takımın önemli isimlerinden birini elden çıkarırken maksimum kazancı kendi bünyesinde tutmak isteyen Konyaspor yönetimini alternatif bir gelir modeli geliştirmeye yöneltti.
Nakit Yerine Takas Formülüyle Anlaşmaya Çalışıyorlar
Konyaspor yönetimi, Adana Demirspor'a ödenecek yüzde ellilik nakit payı minimum seviyede tutabilmek adına transfer görüşmelerinde saf paradan ziyade oyuncu takası formülüne ağırlık veriyor.
Anlaşmanın nakit bonservis kısmını düşük tutup, aradaki asıl değeri transfer edilecek yeni oyuncularla kapatmayı hedefleyen yeşil-beyazlı ekip, böylece resmiyette görünen nakit miktarını azaltarak Mavi Şimşeklere gidecek payı düşürmeyi planlıyor.
Futbol dünyasında zekice bir çalım olarak nitelendirilen fakat Adana Demirspor'un içerisinde bulunduğu maddi imkansızlıklar ve borç batağı dolayısıyla bir hayli art niyetli görünen bu takas ağırlıklı stratejinin, önümüzdeki günlerde resmiyet kazanması beklenen transfer görüşmelerinde nasıl bir sonuç doğuracağı spor kamuoyu tarafından büyük bir merakla takip ediliyor.




