5ocakgazetesi.com
Bölgede turizm işletmelerinin yüzde 96’sından fazlasını oluşturan bu işletmelerin sürdürülebilirlik süreçlerinde yaşadığı zorluklara çözüm üretmek amacıyla kapsamlı bir çalışma yürütülüyor.
AB DESTEKLİ PROJEDE TÜRKİYE’DEN TEK ORTAK
Avrupa Birliği destekli Interreg NEXT MED Programı kapsamında yürütülen SMAC Projesi’nde Adana Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’den yer alan tek ortak olarak dikkat çekiyor.
Bu önemli sorumluluğu üstlenen belediye, proje kapsamında sürdürülebilir turizm politikalarının geliştirilmesi için aktif çalışmalar yürütüyor.
HEDEF: DAHA AKILLI VE YEŞİL TURİZM
Projenin temel hedefi; Adana’daki konaklama işletmelerinin sürdürülebilirlik kapasitesini artırmak ve rekabet gücünü yükseltmek olarak açıklandı.
Bu kapsamda:
- Çevresel etkilerin azaltılması
- Enerji ve kaynak verimliliğinin artırılması
- Daha akıllı turizm uygulamalarının yaygınlaştırılması
gibi başlıklarda önemli adımlar atılması planlanıyor.
ADANA TURİZMDE YENİ BİR SAYFA AÇIYOR
Adana Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde yürütülen bu proje ile kentin turizm anlayışının daha çevreci ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması hedefleniyor.
Uzmanlara göre bu adım, yalnızca çevresel fayda sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda Adana’nın uluslararası turizmde rekabet gücünü de önemli ölçüde artıracak.
Adana, bu projeyle birlikte Akdeniz’de “akıllı ve yeşil turizm” vizyonunun öncü şehirlerinden biri olma yolunda ilerliyor.




