5ocakgazetesi.com
Bakanlık tarafından yapılan yeni duyuruya göre, bölgede tansiyonun düşmesiyle birlikte Adana'dan ayrılmak zorunda kalan diplomatik personel ve aile üyelerinin görevlerine geri dönmelerine onay verildi.
Diplomatlar ve Aileleri Görev Yerlerine Yeniden Dönüyor
Bölgenin bir alev topuna dönmesiyle diplomatik misyonların büyük bir tehlike altına girmesi, aylar önce zorunlu tahliye adımını beraberinde getirmişti. Ancak bugün yayımlanan güncellenmiş resmi metin doğrultusunda, güvenlik gerekçesiyle Adana'dan ayrılan hükümet çalışanlarının ve ailelerinin yeniden görev yerlerine dönüş süreci resmen başlamış oldu. Yapılan bu açıklamayla birlikte Adana Konsolosluğu'nun yeniden olağan mesaisine döneceği kamuoyuna aktarıldı.
Yirmi İki İl İçin Sınır ve Seyahat Uyarıları Sürüyor
Hükümet personelinin Adana'ya dönüşüne onay verilmiş olsa da, Türkiye’nin güneydoğusunda yer alan yirmi iki ili kapsayan geniş konsolosluk bölgesine yönelik bazı seyahat kısıtlamaları titizlikle korunmaya devam ediyor. Kısıtlı seyahat alanları statüsünde yer alan Şırnak ve Hakkari illerinin tamamı ile Irak ve Suriye sınırına on kilometreden daha yakın olan tüm bölgelere ABD personeli tarafından seyahat edilmesi yasağı geçerliliğini sürdürüyor. Türkiye’de görevli hükümet çalışanlarının bu hassas sınır bölgelerine gidebilmeleri için özel izin almaları zorunlu tutuluyor.
Adana, Adıyaman, Batman, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Hakkari, Hatay, Mersin, Kilis, Kahramanmaraş, Malatya, Mardin, Muş, Osmaniye, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Tunceli ve Van illerini kapsayan görev bölgesindeki personel için tüm güvenlik önlemlerinin, bölgedeki normalleşme adımlarına paralel olarak esnetilerek yeniden düzenlendiği ifade ediliyor.