Miras kalan tapu sahipleri yaşadı: Artık bu şekilde bölünecek...

Bilindiği üzere her sene milyonlarca vatandaşa aile büyüklerinden tapular kalırken, bu tapular hakkında yeni bir karar alındı. Yapılan açıklamaya göre, bundan sonra kardeşler arasında notere gitmeye gerek duyulmayacak.

Son dönemde yapılan düzenlemelerle beraber Türkiye'de tapu paylaşımı süreçleri önemli değişikliklere uğramaya devam ediyor.

Bu bağlamda, milyonlarca vatandaşa aile büyüklerinden kalan tapuların kardeşler arasında paylaşımı konusunda yeni bir karar alındı. Artık, bu paylaşım sürecinde notere gitmeye gerek duyulmayacak.

Bölünmüş malın satışında çıkan sorunların çözümü, genellikle kardeşlerden birinin diğerlerinin hissesini satın alması yoluyla çözülmekte.

Ancak yıllardır yürürlükte olan uygulamaya göre kardeşler, mirasa konu olan taşınmazın devri için noter onaylı bir sözleşmeye ihtiyaç duyuyordu. Yapılan düzenleme ile hisseli tapu devri için noter onayı şartı yürürlükten kaldırıldı.

Yeni uygulamaya göre, bu tarihten itibaren miras payının kardeşe devri için iki taraf arasında yazılı bir sözleşme yapılması ve sözleşmenin imzalanması esnasında hisse sahibi tüm paydaşların hazır bulunması yeterli oluyor.

finans365.com'da yer alan habere göre, hisseli tapuların satışı için hisse sahiplerinin ortak karar alması ve tapu işlemlerinde hazır bulunması gerekir. Taraflar, arzu etmeleri halinde tapu devir işlemlerini yürütmesi için avukatlarına vekalet verebilir.

Hisseli tapu alırken ise Tapu Sicil Müdürlüğü ve noter işlemleri eksiksiz şekilde tamamlanmalı, satışa konu taşınmazın kesin ve net sınırları belirlenmeli ve parseller tespit edilmeli.

Hisseli tapu satış işlemlerinde mutlak suretle aranan noter şartı, devir işlemlerine konu tarafların ağabey-kardeşlik ilişkisi içerisinde olması halinde aranmayacak. Tarafların, aynı anne ve babaya sahip olmaları halinde miras kalan evin devir işlemleri için yazılı bir sözleşme yapılması yeterli olacak.

Hisseli tapuların kesin satış işlemleri için, yüzdesine bakılmaksızın tüm pay sahiplerinin ortak onay şartı aranırken, tüm hisse sahiplerini temsil edecek bir avukata onay vermek ve yapılacak işlemleri kolaylaştırmak mümkün.

Satış işleminin ardından kendi payını satan tarafa, üzerinde anlaşılan payın maddi karşılığı ödenir. Hisseli tapu devri için ilçe belediyelerinde yürütülecek tapu işlemlerinde tüm hisse sahiplerinin hazır bulunması gerekiyor.

Kaynak: finans365.com

08 Eki 2023 - 12:35 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak 5 Ocak Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan 5 Ocak Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler 5 Ocak Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı 5 Ocak Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

123

Yalçın - Yaklaşık 7 yıl oldu bir yaşlı bayana bakıyoruz kocasından ona kalan tarlar var 6 tane hissedar var kendi hissesi satabilirmi hissedar olmayan birine

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 12 Ekim 12:02
122

Coşkun Coşkun - merhba melmekette ailemden kalan 100 dönüm tarlamız var annem banam öleli 38 yil oldu biz beş kardeşiz erkek kareşim ekip biçiyor hic birimize beş kurus göndermiyor gecen yıl bana 1500 tl gönderdi veklet ver diye bende bunca yıl mahsulı ekiyorsun toprgını bari isteme dedim veklet vermedim bu durumda ben nasıl bir islem yapmam lazım hakkımı albilmek için

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 21:57
119

Anonim - Öncesinde nasıldı? Ona bir bakıp öyle haber yapsaydınız. Bahsettiğiniz hiçbir şey yeni değil.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 15:39
118

Zeynel Uygun - Peki kadastro müdürlüğü tarafından yanlış yapılan sınırlarda ki kaymalar için ne yapılmalı?

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 11 Ekim 13:41
117

Ası Kiz - Baba annemden kalan arsanız var 8 kişiye bölücek biz 4 kardeş abimin annesi ayrı biz sat bak istiyoruz benim öz erkek kardeşim yanasmi yor bu nasıl olcak herkeze pay vercek durumuda yok kendi durumu iyi bizler zorluk çekiyoruz bir erkek kardeşim yanaşmıyor bunun nasıl bir çözüm olcak yeni yasa buna nediyor tesekkurler

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Ekim 12:27
113

Hikmet - Dedemden kalan bir miras var fakat 6 kardeşim besi oldu olen mirasçıların cocugunda birinde bankalara çok borcu var biz bu malı intikal yapipta paylasamiyoruz buna nasıl bir uygulama yapabiliriz

Yanıtla . 5Beğen . 3Beğenme 11 Ekim 11:23
121

Coskuncayli - @Hikmet 113 nolu yoruma cevabı: Borcu olan mirasci acilen reddi miras talebinde bulunsun..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 19:44
115

Ozzy - @Hikmet 113 nolu yoruma cevabı: Borcu olan varisler reddi miras yaparsa borcu olmayan kişiler arasında bölüşümü yapılır siz de reddi miras yapanların hakkını elden verirsiniz olur birer

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 11 Ekim 11:41
112

Aaa - Yazdığınızdan birşey anlamadım fakat tapu memuruyum şunu düşündüm bende mi sorun var ?

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 11 Ekim 11:00
110

Güler Er - Merhaba eşimin babasından yıllar önce 25dönüm pirinç tarlası kalmıs şu an başkası işliyor tarlayı bizim elimizde bize ait olduğu kağıtlar var sadece tapu cikarilacak biz kaynima vekalet veriyoruz o ilgilenecek eşim dört kardeşler yeri bir kere gidip gördüler oradakiler boşuna almak için uğraşmayın borçlu çıkarsınız demişler bizimkilerde bıraktı aradan 6sene geçti şimdi tarla arsalar çok değerlendi acaba tarlamizi işleten kişiden tarlamizi alabilirmiyiz 25donum para bakımindan para edermi Trakya ipsalada yerimizin kaybiolma gibi bir durumu olurmu acaba

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 11 Ekim 09:55
107

Ciguli - Arkadaşlar dedem vefat etti. Annem ile teyzeme 1 ev (daire) miras kaldı. Teyzem evi saticam diyor. Annem ise şu zamanda ev satilmaz. Kiraya verelim diyor. Teyzem annemi tehdit etti. O zaman mahkemeye veririm seni, ev çok ucuza satilir dedi. Böyle bir şey var mı? Başına böyle bir durum gelmiş olaniniz var mı?

Yanıtla . 1Beğen . 5Beğenme 11 Ekim 09:19
120

Ciguli - @Ciguli 107 nolu yoruma cevabı: Internette böyle bir durum olursa satın alma hakkı ilk olarak bizde olur yazıyor. Eğer öyleyse biz de yarı parasına evi alma imkanimiz olmuyor mu

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 16:18
116

Ömer Ünsal Alp - @Ciguli 107 nolu yoruma cevabı: Rahatlıkla ihalede sattirir malesef

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 11 Ekim 12:03
114

Ozzy - @Ciguli 107 nolu yoruma cevabı: izalşu yaparak satış işlemi gerçekleşirse yarı parasına bile satıma olasılığı çok yüksek

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 11 Ekim 11:39
108

Erdal Bıçakcı - @Ciguli 107 nolu yoruma cevabı: Teyzen satışını isteyebilir ve icra yolu ile satılır.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Ekim 09:39
106

Asko - Notersiz iş olması korkutucu zaten para konusunda sıkıntılı akrabalarımız var akrabamız bize haksızlık yapsa nasıl anliycaz bu işi tam iyimi kötümü yani biraz kafa karıştırıcı

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 08:45
102

Nurgulay - Eee bunun neresi kolay aynı değişen bişey yokki aha anlaşamadı hisseciler ozaman noluyo paylar

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 11 Ekim 08:15
109

Zeynep - @Nurgulay 102 nolu yoruma cevabı: Niye kendi hakimi başkasına satmiyayim kardeş kavgasına sebep oluyor para yok alamıyoruz misal kanun çıktıkça batıyor is dahada zorlaştı noter in kalkması daha kötü devlet arazileri satıyor bizim halkımıza niye karisiyor

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 11 Ekim 09:52
96

Adil - Mülkiyet hakkı kutsaldır. Devletin özellikle güçsüzün hakkını gözetmesi gerekir. Ataerkil bi toplumda miras paylaşımı erkekler kayırılarak yapılmaya çalışıldığından noter onayı aranmadan yapılan işlemler sakatlık doğurur.

Yanıtla . 12Beğen . 4Beğenme 11 Ekim 02:04
91

Ordu Dogumlu Ankarali - BURADA HERKES YORUM ATMIS BENDE ATMAK ISTEDIM DEDEYE BAKAN MADDI DESTEK VEREN TORUN OLARAK KONUSUYORUM BABAMDAN BASKA DAMADI OGLU OLMADI DESTEK VEREN DOLAYIDIYLA ALINAN HER TAPULU MÜLKUNDE MASSIM VAR BIR SURU TORUN CIKIYOR SU HAYIRSIZ EVDEN KACAN HAZIRCI TEMBELLERE AHLAKSIZLARA EMEGIMIZIN GITMESI BENI KAHREDIYOR BUGUNKI GUNDE MAGDUR EDILMIS BIRI OLARAK KONUSUYORUM HICBIR MULKUM YOK BABAMIN TARAFI AHSAP EVIMIXI YIKIP MEYVE AGACLARIMIZA KADAR SATIP BIRDE SINIRLARDA OYUN ICINDE OLDULAR FAKAT BIRARAYA GELINMIYOR TEK ISTEGIM AILESINI AHLAKSIZCA TERKEDEN KACAN DESTEK OLMAYAN INSANIN COCUKLARI YADA KENDISI BU HAKLARDAN YARARLANMAMALI KUSURLU GÖRÜLMELI AKBANA GIBI SESSIZ BEKLEMELERI BENI CILDIRTIYOR INSAN SAGLIGINDA ARANMALI DESTEK OLUNMALI NE KADARDA HAZIRCIYIZ HAZIR BELESE ACIGIZ HAKEDIYORMUYUM SORMUYO KIMSE KENDI VIJDANINA HAKEDIYORMUYUM DIYE VIJDAN YOKLAMASI YAPMASI NASIM INSANIN AYRICA EVI DUKKANI KIRACILARI EMEKLISINOLANLAR BU HAKLARDAN YARARLANMAMALI MAGDUR OLANIN HAKLARI KORUNMALI BENIM DÜSUNCEM

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 23:45
90

Muratti - İste bu yuzden miras birakmayacak. Çatır çatır yiyeceksin. Dünyayı gezeceksin. Bi evin bi araban olacak ohhh..

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 23:35
89

Muhammet Yilmaz - Devlet sırf bu yüzden bı dünya vergi alamıyor adamın babadan tarlası var üstüne alamıyor devlet vergi ala miyor adam fakir diye yardım alıyor yeri Gine kullana biliyor çözüm kolaylığı olursa her iki taraf faydalanır

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 23:23
88

Rumuz 67 - Bu bile karmaşık satış yapılırken yine herkes olmak zorunda bunun kolaylığı olması annesinden babasından miras kalan hisseleri bir kişi oğluna devir edebilmeli satış yapabilmeli

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 22:36
87

By Solo - Sorun hissedarların bir araya gelememesindedir. Kimisi uzak bir yerde, kimisi konuşmuyor, kimisi vermek istemiyor...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 21:13
86

Ilgaz'lı - Yeni bir kanun çıkmış devlet dijital yolla tarıma elverişli ekilmeyen arazileri iki sene kadar ekip parasını arazi sahiplerine verecekmiş daha sonra bir şekilde el koyacakmış!

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 20:10
82

Çifçi Hakkı - hissedarlar ikinci ata yani torun durumuna düşünce. 10 'dan fazla olunca muhtar aza onaylı kendi aralarındaki sözleşme imzaları tapu kabul etmeli ki mağduriyet olmasın. tarlalar iç in.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 18:04
81

Adem - Şimdi annemde bizekalan bitkaç dönum tarla var ama annemin amca cocuklari yillardi ekip biciyor dayilarimiz boluşulmesine sicak bakmiyor bu durumda biz ne yapmaliyiz 25 yildir başkalari ekip biciyor bide devletten tarla parasi aliyor biz hiçbirsey gormuyiruz nasil yapmam gerekir

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 17:59
77

Bal - Taşınmazları gelenlerle bölmek lazım, gelmeyenler de kendine zarar.

Yanıtla . 8Beğen . 5Beğenme 10 Ekim 16:27
76

Bal - Mal böyle erken bazı insanlar gelmek istemiyor, vekalet de vermiyorlar.

Yanıtla . 8Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 16:26
75

H....g... - Bizim 7 ay oldu başımıza geldi bir sürü mirasçı var öz abimiz bizden habersiz kendi hissesini başka birine devretti yabancı biriyle ortak olduk çok kötü diğer mirasçıların haberi olmadan hisse devri olmaması lazım??

Yanıtla . 19Beğen . 9Beğenme 10 Ekim 16:02
105

Karadiz - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: hisseli taşınmazlardan başkasına satılan hissenin satlfugini ogrendiginizde Biray ucinde Suf'a davası açılıp harç bedelini yani tapudaki harç ve masralari geri ystirdiginizda geri alabiliyorsunuz şartlar olustugu takdirde.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 08:44
104

Kemal - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: Mahkeme ile yabancıya satışı iptal veya siz alabilirsiniz.bunun suresi 1 yıl veya 2 yıl kesin bilemiyorum.yabancinin verdiği parayı siz verip alabilirsiniz.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 11 Ekim 08:42
99

H. B - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: Git dava ac belediyede tarlanın bedeli kac tl gosterdiyse onun fiyatına geri alabilirsin uzun sürer ama mirascı oldugun icin ilk olarak sana verirler

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Ekim 07:14
93

Galip Erdoğmuş - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: Şufa hakkinizi kullanin..satin alan kisiden geri alirsiniz hemde tapuda ne kadar gostermislerse satisi o rakamdan

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 00:17
92

Reha - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: Mahkemeye giderek şufa davası açabilirsiniz.Hisseyi alan kişiden tapu üzerinde yazan değeri ödeyerek yeri geri alabilirsiniz.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 23:46
80

Izmitli - @H....g... 75 nolu yoruma cevabı: Parasını geri verin alın kanun böyle

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 17:41
72

Yorumsuz - Sorunu çözmüyor bu karar, miras paylaşımları iki üç yılla kısıtlanabilir, tapuların çıkarılması, hisse devri veya satışa karar verilmesi gibi sorun çıkaran hissedara süre sonunda kayyum ataması yapılır, kentsel dönüşümdeki gibi çoğunluğun kararı da geçerli olabilir, bir kişi yüzünden diğer hissedarlar da mağdur oluyor.

Yanıtla . 21Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 14:59
71

N.atak Ankara - Miras bırakan yada bırakmış olan öldükten öldüğü saati hastaneden gelen ölüm raporo+mezar defin belgesi tamamlandıktan sonra bilgi ve belgeler tamamlanmış olur bu seferde veraset ve harçlar bölümüne elektronik ortamda aktarılır sonra kalan mirasçılara günümüz teknolojisi yeterince en sağlıklı taksimati yapar her türlü bilgi belge doküman devletin elinde bize neden devlet sorunsuz yerler için nüfus işleri genel müdürlüğü ile elektronik ortamda bağlantı kurup geçici veraset belgesi verip her murise bir mesaj atıp veraset belgesi çıkarsa cok iyi olur fakat bunu yapamazlar döner sermaye genel müdürlüğü bu işin çıkmasına hiç mi hiç müsaade etmezler çünkü yönetim kurulu döner sermayeden aldığı paradan da olur bunun altını çizerek söylüyorum daha sonra süre koyup verasete itiraz olmazsa ki olamaz devletin kayıtları sağlamdır tüm belgeleri bizler devletin kayıtlarını tutan kurumlarından alıyoruz aldığımız belgeler tamamlanmış olur bunu aşağıdaki görevliler yapmazlar yukarıdan yani reisten sayincumhurbaskanimizdan emir olarak gelirse olur hatta veraset ve harçlar dairesine evrak geldiğinde Tapu+bankalar+her türlü ortaklıklar da hissedar olan mutevaffanin ölüm tarihindeki hesapları bloke edilir hiç kimsenin biribirine diyecek bir durumu kalmaz tüm akrabaları eşi dostu vefat edenin açısıyla ilgilenir dahada ileri bir işlem söyleyeceğim bir iki gün sonra bu belgeler sayın cumhurbaşkanımız in devlet kayıtlarından elde edilen belgeler olup taziyesinide yaparak gönüllerini alıp acılarını paylaşmış olur

Yanıtla . 6Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 14:59
100

Leyla Sahin - @N.atak Ankara 71 nolu yoruma cevabı: İyide cumhurbaşkanının hayatı hep taziyede geçer busefer

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 08:08
70

Miras - Anne baba veya bekar kardeş vefatından sonra kalan miras direkt hissedarlara bağımsız tapu şeklinde vermeli. bir metre bile ve bundan sonra iş bize düşüp satacagimizi satıp alacağımızı almalıyız.az hisseyi birbirimize satmak gibi.

Yanıtla . 10Beğen . 8Beğenme 10 Ekim 14:43
66

Sumi - O zaman kabadayılar büyük arazilerin mirasçılarını kaldırsın mallara çöksün daha neler

Yanıtla . 10Beğen . 5Beğenme 10 Ekim 14:04
103

Osman - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Kardelim aynen haklısın bu tarafın ahireti de var herkes hakkını orda fazlasıyla alacak

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 08:36
98

Kemalettin Aydın - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Çok doğru ,Kız çocukların hakkı verilmeli ,Karadeniz bölgesinin bir kısmı mal vermek istemiyor .

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 06:40
97

F Karaca - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Vallahi 30 yıl yurt dışında çalıştık 4 katlı apartman yaptık depremde gitti şimdi aramızdaki parsel'i paylaşamıyoruz erkekler aç gözlü değil kızlar az gözlü olmuş 3 erkek 5 kız Hepsi de okudu öğretmen oldu evlenip gittiler ve şimdi her birimize 50 metre 50 metre apartman depremde yıkıldı 2 parsel birisi erkeklerin birisi de kızların diye bölüşelim diyoruz kimse yanaşmıyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 04:06
84

Neşe Eren - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Benim malıma kardeşim çöküyor. Banada dağdan bir yer veriyor oh git sen kız kardeşsin mal alamazsın diyor gine devlet eliyle noterden olmalı bence

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 18:56
79

Mazlum - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Aynen katılıyorum buna çanak tutan da malesef ana babalar evlat ayrimi yapıyorlar.bizdede var ayni dert 1 oğul ev aldı annemin tarlasinı sattı şimdi diğer tarlalara gözu dikti doymak bilmiyor

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 17:25
74

Adalet - @Sumi 66 nolu yoruma cevabı: Kardeşler arasında mal varlığı paylaşımı çok önemli erkek kardeşler daha aç gözlü buna çözüm getirilmeli yıllarca ekilip biçilliyor kızların hakkı verilmiyor ve küsĺuk devam ediyor her kardeş mal için küs uyanıklık yok éşıt olmalı Müslüman ümmetiyiz ana mal istemeye gelince düşman kesiliyorlar

Yanıtla . 34Beğen . 7Beğenme 10 Ekim 15:30
64

Deli Kartal - Bu tarihe kadar noterle yapılan tapular iptal edilip tekrardan pay edilmeli bizim aç gözlü dayı bütün arsaları kardeşleri kandırıp imza almiş devri üzerine gerçekleştirmis böyle aç gozlü insanlar var

Yanıtla . 33Beğen . 9Beğenme 10 Ekim 12:38
83

... - @Deli Kartal 64 nolu yoruma cevabı: Kanun: babanız veya ananız sağken bütün mal mülkün tapusunu üzerine alan kardeşe babandan veya anandan aldığın yer senin demiyor. Bütün kardeşler süre aşımı olmaksızın mahkemeye başvurup yeniden böldürülebilir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Ekim 18:19
73

Hakan - @Deli Kartal 64 nolu yoruma cevabı: Aldığın paralar ne olacak

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 10 Ekim 15:21
69

Gerçekler - @Deli Kartal 64 nolu yoruma cevabı: Yorma be kardeş bu dünya nın altıda var toprak doyurur öylelerinin gözünü

Yanıtla . 10Beğen . 8Beğenme 10 Ekim 14:40
63

Bıkkın - Büyük sıkıntı mal paylaşımı devlet sırf bu iş için birilerini atamalı. Toplayacak sülaleyi şurası sana burası buna diyecek. Yoksa biz toplanıp bişey beceremiyoz

Yanıtla . 35Beğen . 5Beğenme 10 Ekim 12:22
61

Küfürbaz Haydoo - Dahada batırmışlar.icine etmişler.kimse kimseyle konusmuyirki bir araya gelsin dededen kalma yerler arap saçı.verin herkesin tapusunu gitsin bölün kardesim.niye bolunmuyirmus.yok tarım arazisi bolunmezmis.ejilmiyor iste bu yüzden adamın 100 metrekare yeri olsa eker ne fark eder.ha yüz metre yüz metre ekmiş ha bin metre bin metre ekmiş hepsi ekil.is olsun yeterki./içinden çıkılmaz hale geldi artik.

Yanıtla . 42Beğen . 14Beğenme 10 Ekim 11:50
101

Mavi - @Küfürbaz Haydoo 61 nolu yoruma cevabı: Bu ne çirkin bir yorum. Ekmek için 100 dönüm mü olması gerekir. O kadarı onun ihtiyacını karşılayacak belki. İnsanlar Hobi Bahçeleri kiralıyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 08:13
78

Hasan Basan - @Küfürbaz Haydoo 61 nolu yoruma cevabı: 100 metreyemi ekecek ??? yahu nekadar salaksınız topraktan anlamadınız nekadar mal olduğunuz ortada

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 10 Ekim 16:36
59

Özgür Vatandaş - Maalesef sorunu dahada zorlaştırır çünkü daha önce bir araya gelme imkanı olmayan mirasçılar; Noterden vekaletname göndererek işi hallederlerdi! Şimdi ise o kolaylık ortadan kalkmış oldu.

Yanıtla . 25Beğen . 4Beğenme 10 Ekim 10:18
58

Önce Dürüst Olunmalı. - Kimse ugrasmasin, ölenin mali geriye kalan mirasçılara asla yetmezmiş. Devlet vatandaşını var etmek için değil yok etmek için var

Yanıtla . 26Beğen . 11Beğenme 10 Ekim 09:54
53

Ayla Hüsem - NOTER OLMAZSA BU BİR ADİ SÖZLEŞME OLMUYOR MU BU DURUM ZORLANARAK İMZA ATTIRMA RİSKİ Nİ DOĞURABİLİR, ,,,,

VE BAŞKACA SUİSTİMALLER

Yanıtla . 64Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 08:05
67

Misafir - @Ayla Hüsem 53 nolu yoruma cevabı: Ayni fikirdeyim cok sıkıntılı bu aldıkları karar

Yanıtla . 6Beğen . 4Beğenme 10 Ekim 14:05
60

Hacer Akar - @Ayla Hüsem 53 nolu yoruma cevabı: Amaç da o zaten.. Vuran alır.. Sık boğazını kuytu yerde, al imzayı.. Bu iş Türkiyedr çok can yakar...

Yanıtla . 25Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 10:57
52

.mehmet - Öncelik her aile içinde akıl sağlığı yerindedir raporu istenmeli ?

Yanıtla . 22Beğen . 6Beğenme 10 Ekim 07:22
94

Aslan - @.mehmet 52 nolu yoruma cevabı: Noter nedemek be bilen varmı ıçinizde

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 01:35
49

İlyasalkan55 - Benim param olmadığı için benim üzerimde tapulu arazi mi satmak istemiyorum parası olan araziyi alıyorlar 7 kişinin üzerinde tapu biri ona sattı oda bize ortak parası olduğu için ağzını hakim savcı ona veriyor satmak istemiyorum kanun zengin den yana bir çare bulunsun

Yanıtla . 16Beğen . 7Beğenme 10 Ekim 06:15
47

Rusenali1980 - Miras paylaşımı en büyük sorunlardan ekilmeyen tarlalar bu yüzden ekilemiyor, galiba bu işi çözmekte istemiyor, bir devir için veraset ilamı istiyor, diğer varislerin hakkı olmasa bile imzasını toplayacaksın, memurlar boş, kalmasın diye yapılmış gereksiz işlem. Bir sürüde para alıyorlar, üstüne tapuda satış yapılmış gibi para alıyor.

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 10 Ekim 05:09
43

Elazığlı - Birde kendi arasında anlasamamaya keşke devlet el koyup parasını hesaplarına yatirsa üçüne besine bakmadan. Herkes mal orada denip xikiyir bir türlü kendi arasında 42 senedir kardeşler anlaşamadı. Şimdide ölenler ölenlerin çocuklari torunları 8 kişiyken 40 kişi oldu

Yanıtla . 28Beğen . 8Beğenme 10 Ekim 02:49
41

Kayhan - hiç bir kolaylık yok

ÇAĞIR DEVLET OLARAK hisse SAHİPLERİNİ

SAT GİTSİN BİRİNE

Yanıtla . 17Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 00:35
40

Recep - Niçin herkes aynı anda tapuda olması gerekiyor aç dosyayı gelen imzayı atsın imza herkez tarafından atılınca ver tapuyu

Yanıtla . 28Beğen . 5Beğenme 10 Ekim 00:05
39

Murtaza - 20 dönümden aşağısını kardeşler arasında paylaşamıyorsun büyük balık küçük balığı yutuyor tarlalar 3 veya 5 .7 .9. Dönüm oluyor buna bir çözüm her yer harran veya konya ovası değil aynı işlemleri kırsal bölgelerede uygulamışlar.çözüm çözüm olmalı.

Yanıtla . 18Beğen . 5Beğenme 09 Ekim 23:51
38

Ci̇hat Sayar - Bunu biliyoruz zaten noter para almaktansa belediyeler alsın ne annadik

Yanıtla . 11Beğen . 3Beğenme 09 Ekim 23:32
37

Abdullah Oral - Asıl babanın bankada kalan parası. Kardeşler bir araya gelmese kimse anlamıyor oysa katdeşleredüsen miktar kişilere doğrudan pay edilerek ödenmeli asıl sorun bu

Kardeşler bir araya gelmeyince kimse bundan yararlanamıyor..

Yanıtla . 9Beğen . 5Beğenme 09 Ekim 23:01
111

Bankacı - @Abdullah Oral 37 nolu yoruma cevabı: Bir bankacı olarak siz kendinize düşen oranda alma hakkına sahipsiniz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Ekim 10:21
36

Rünsl - Hissedarlar arasında hisseler payedilir payını alan aldığı hisseyi tabuda kendiadına kayıt yptıtırırsa sorunlar çözülür

Yanıtla . 7Beğen . 4Beğenme 09 Ekim 22:52
35

Kevser Özaydın - Hisseli tapuyu hepten kaldırıp herkesin tapusunu mustakil vermeliler.yerin belli olmasi gerekir. 42 yil oldu babam öleli 9 hisse oldu 32 hisse. Bir turlu ne payimiz belli ne yerimiz hisseli diye nede satabildik.

Yanıtla . 25Beğen . 8Beğenme 09 Ekim 22:47
68

Sever. - @Kevser Özaydın 35 nolu yoruma cevabı: Aynen öyle kardeş uzun zamandir baba mefat demiş olanları var kasdesler ekip bicer cogu demezki burda bu kardeslerinde hakki var. Oyuzden en doğrusu kendin arasinda paylasmak. ....

2014 de yeni kanun cikmis cogu insanlar bunu firsat buluyor ama o yıldan önce yine eski kanuna göre paylasib tapunu aliyorsun lakin bunada kimse yanasmiyor.ha bu yıl anlasiriz ha bu yıl anlasiriz arayan inanin 55 yıl gecti o yüzden bu günün isini yarına birakmamak lazım. Paylasmak gerek saygılarımla.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 14:20
34

çanakkale - Hisseli tapu yerine her miras cinin hissesi oranında müstakil tapu verildin eskiden olduğu gibi

örneğin mirastan kalan 20dolum yer var dört kardeşiz kardeşler 5 er dolum yer alıyor

anlaşıyorlar sonra kardeşin birtanesi oğluna veya kızına düğün yapacak hisse sini satmak istiyor diğer kardeslerin babadan kalma hissesini satın alma imkanı olmadığından ata toprağı başka kişilere satılıyor

kısacası toprak bütünlüğünü korumak değil

ata topraklarimizin başka kişilere satılmasi demektir

biz köylüler olarak atamızdan kalan yerlerinin 1dolumde olsa herkese müstakil tapu verilmesini arz ederiz

Yanıtla . 27Beğen . 3Beğenme 09 Ekim 22:33
31

İlyas Gönüler - Slm hisseli bir yerimiz var ama hisse de hak sahibi olmadığımız için hissenin yarısını alamıyoruz ne yapmamız gerek hisseyi ikiye bölmek icin

Yanıtla . 1Beğen . 7Beğenme 09 Ekim 21:47
29

Yağmur Yollu - Ben bana aitt miras payı satmak istiyorum kardeşlerden alan olmazsa üçüncü sahissa satabilirmiyim.

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 09 Ekim 21:38
57

A.solak - @Yağmur Yollu 29 nolu yoruma cevabı: Satarsınız ama hisseli yeri pek alan da olmuyor

Yanıtla . 4Beğen . 5Beğenme 10 Ekim 09:50
27

Kerim Genç - Hisseli tapuların ,istek üzerine,tek tapu'ya çevrilmesi'nin ,kolaylaştırılması ,önemlidir.

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 21:21
62

Eyüp Matur. - @Kerim Genç 27 nolu yoruma cevabı: İş zorlaşıyor,5/10/15 sene birbirleri konuşmayan kardeşler 15 sene Anne ile konuşmayan oğul biraraya gelip miras paylaşaçak buna kargalar bile güler.En cahil insana yetki versen böyle bir uygulama yapmaz.Ne akıl.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 12:02
26

Av.yakup Kadri Güdekli - Hukukta kullanılıyor yeni bir şeymiş gibi haber yapılıyor. Kanunda açık. Ya noter ya da tapu memurunun önünde yapılması şartı var.insanlara müjdeli haber gibi sunulması da gazeteciliğin geldiği noktayı gösteriyor. Tapuya herkes gider imza atar rızai paylasimla yerlerini satış olmadan devredebilir ve paylaşabilir.

Yanıtla . 16Beğen . 3Beğenme 09 Ekim 20:23
25

Haline - Hıc bir fark yok ha hasan kasap ha kasap hasan boşu boşuna laf kalabalığı yapılmış. Zaten yürürlükte olan kanun bu şekilde

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 20:09
24

Magdur... - Bizim babamız bizden habersiz olarak evini en küçük kardeşimize vermiş ve hiç birimizin hakkı vermeden olurmu öyle birşey olsa bile dürüst olmak için neyapabiliriz CVP varmı bir bunları aydınlanmak istiyorum......

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 09 Ekim 20:04
22

Ali - Devlet bu işe bir çözüm bulmasilazim kardeşler arası snladirsan zaten bir proplem yok ya anlaşamaz isen Devlet kardedleri toplayacak adil bir şekilde malların değerine göre kaç kardeş ise bölecek ve kura cektirecek kime ne çıkarsa herkez hakkına sahip olacak birine bir yer çok lazım karsilikli o vakit kura zamanı değişecek COK MU ZOR DEVLET İÇİN KOLAY KARDEDLERDE DUSMAN DEGİL KARDEŞ OLUR SAYGİLARİMLA

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 09 Ekim 19:50
21

Bayol - Ha anan ölmüş ha baban ne farkı var.Şimdi avukatlara yedirmek para kazandırma yolu açılacak gibi

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 19:27
19

Ali - Bize ait olan araziye imar geçerken başka birini ortak yapmışlar...arsa merkezde kaldı çok değerli ancak ortaklar yanaşmıyor(hisseleri çok az).ortakların ihtiyacı da yok açıkçası hepsi birbirinden zengin...devletin buna bir çözüm bulması gerek

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 19:14
18

Bakiyenin Naci - Mirasdan kalan tasinmaz için tapu masrafları alınmasın yada çok düşük alınsın kimse veraset intikal yaptıramiyor yillarca

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 19:03
17

Nilgün Akbulut - Hiçbir zaman hakkımızı alamayız heryer satılacak diyorlar niye satılıyor anlamadım damatlar mal sahibi senelerden beri hakkımızı vermiyor damatlar perşembe ordu diyarı dan

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 19:00
16

Mehmet - Annem payını bana veriyor, niye satış gösteriyoruz, nedir bu milleti soyma geleneği, satmıyor bağışlıyor ama ben belediye rayış bedeli üzerinden 1000/40 tapu harcı veriyorum, nasıl bir iş arkadaş.

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 09 Ekim 18:59
15

Bilen Biri - Mirasçıların taşınmaz paylaşımı için zaten notere gitme zorunluluğu yok, mirasçıların tamamının tapu dairesine gelmesi halinde bu işlemler tapu müdürlüğünde olur, gelemeyen olursa Vekaletname ile herhangi birini görevlendirir, vekaletname tanzim makamı da noterlik dairesidir, haber vatandaşı bilgilendirmek yerine yanlış bilgi veriyor.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 18:19
14

Tahsin - 20 senedir 8 dekar yeri 8 verese ne alıyor ne satıyor yazık buna bir çözüm bulunmalı Devlet 3 ve ya 5 yıl toplulaştırılmayan yerleri kendisinin satacağına dair bir kanun çıkarsa herkes kuzu kuzu anlaşır

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 18:01
12

Ayda - Asla anlaşma saglanamaz yok öyle birşey. Seninki sulak tarla, benimki uzak tarla, taşlı bana düştü derken uzaaar gider nizah. Sonrasında aile içi şiddet cinayet öyle bir babayigit dogmadı daha hakkına razı olacak

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 17:43
09

Birisi - Bu işe köklü bir çözüm olmassa çokkk cinayet işlenir

Yanıtla . 33Beğen . 17Beğenme 09 Ekim 16:42
08

İbrahim Kara - Aynı tas aynı hamam değişeni anlayamadim

Yanıtla . 72Beğen . 9Beğenme 09 Ekim 15:24
07

Oktay Yıldız - Madem hisse satışı kardeşler arasında sözleşmeyle halloluyorsa diğer hissedarlarin neden hazır bulunması gerekiyor anlamadım.

Yanıtla . 86Beğen . 22Beğenme 09 Ekim 14:23
54

Gurbetci - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Sahte belge hzırlayıp imzalanır.sonra dıger hissedrlar yıne mahkemeye devam

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 08:36
48

Rusenali1980 - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Saçma sapan işler

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 05:10
44

Selena - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Laf salatası,

limonlu ya da sirkeli olması isteğe bağlı sanırım ?

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 02:51
42

İhsan - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Muhtar, aza, komşu gibi başka şahitler olamaz mı?

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 00:41
33

Uğur Gün - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Mirascıları bir birine basit sözleşme ile devirde Noter masrafından kurtarıyor fakat şahitlik yapıp Tapuda mutlaka bulunarak sende imza atacaksın diyor. Ayrıca yapılan sözleşmede tüm hissedarlar şahit olarak gösterilip imzalamaları gerekir bu sözleşme devriden haberimiz var anlamında ...

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 22:20
23

Zeki - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: imza ve şahitlik şart ise aralarindaki sözleşmenin ne anlami var, anlayamadim

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 20:01
20

Zorbegenir - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Siz kardesinizden alabiliyorsunuz,ama baskasina satamiyorsun,onun icin herkesin onayi gerekli

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 19:27
13

Nurullah - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Sadece noter tastiki kaldırılmış yine tapuya devire imza için herkes gidecek

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 17:53
11

Toprak - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: Kardeş onlarda bu satışın şahidi oluyor yarın onların çocuklarından sorun yaşanmasın diye kardeş lerinin kardeşlerine yapılan satışa şahit göstermiyorlar yoksa kardeş lerin çocukları arasında husumet çıkar

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 09 Ekim 17:36
10

Serpil Hanım - @Oktay Yıldız 07 nolu yoruma cevabı: İmza ve şahitlik yapmaları şart.

Yanıtla . 12Beğen . 15Beğenme 09 Ekim 16:45
06

Alaaddin.yigit - 1myeri.olan satışa götürüyor böyle giderse koylude arazi kalmayacak dışarıdan birisi mahmemede alıyor

Yanıtla . 24Beğen . 13Beğenme 09 Ekim 13:30
05

Ulubilge - Söz konusu engelli kardeşlerimizin ise yine aynı kolaylık sağlanıcakmı masraflı bi mahkeme süreci oluyor çünkü

Yanıtla . 6Beğen . 11Beğenme 09 Ekim 13:15
30

Yaman Afyonlu - @Ulubilge 05 nolu yoruma cevabı: Benim sizofreni hastası kız kardesimn annemden kalan hissesini satın almak için mahkemeye dilekçe verdim.bilirkisi için 1000 TL ve vasisi olduğum için kayyım atanması için 1400 TL mahkemeye masrafı ödedim .tebligat bekliyorum.hakimin kararı olumlu olursa hissesini soy ismi başka olan aileden bir ablam satın alıcak.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 21:39
04

Aleyna - Tapu kağıdıni almak için yine is tapu veya noterde bitiyor ne anlamı kaldı yine dünya kadar para ödeyecek mikket kazık

Yanıtla . 35Beğen . 13Beğenme 09 Ekim 13:00
03

Sadık Kalkan - Var bir pire yeniği bu işte.. imzayı attı alıcı tapu payı hala tapuda kardeşinin üsründe

Yanıtla . 18Beğen . 14Beğenme 09 Ekim 12:31
50

Alev - @Sadık Kalkan 03 nolu yoruma cevabı: Hisse payına satın alan adına şerh konur Şerh konmaz ise sıkıntı tabiki

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 06:47
32

Ali - @Sadık Kalkan 03 nolu yoruma cevabı: Hisse sahibine ıcra Geldi arsaya el koydular ne olacak Benim yazılı kağıdınm mı var arsa benimmi diyeceksiniz boşversene ya tapuda Kimin adı geçiyorsa resmiyete mal onundur?

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 09 Ekim 21:49
02

Malatya - Yani yine tapuda iş bitiyor . değişen ne anladım

Yanıtla . 30Beğen . 11Beğenme 09 Ekim 10:47
01

Yy Tosyalı - Bundan öbceki yanlışı nasıl telafi edilecektir hep yanlış hep hata telafi zotlaşıyormu heralde 5 lirakık yet 15 lira oluyor onuda parası olan alıyor şhtitacı olan alamıyor

Yanıtla . 19Beğen . 17Beğenme 09 Ekim 10:15
55

Halil İbrahim Akçay - @ Yy Tosyalı 01 nolu yoruma cevabı: Mal mülk çıkar araya girdi mi kardeş kardeşe düşman biri satıyor biri satmıyor onu satıyor 3'ü satmıyor bu anlaşmaz sürüp gidecek

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 08:53
46

Balı Dalgıç - @ Yy Tosyalı 01 nolu yoruma cevabı: Satışını yapmayan hisse sahibi diğer kardeşin hisse bedelini mahkeme kararıyla ecri misille halline yâni hissenin ekserisini almış kardeş mahkeme kararı ile..(posta gazetesi hukuk avukatını 2012 deki ecri misilleme ilgili yazısı şahsi fikrim değil).

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 10 Ekim 03:52
45

Oy Anladın Sen ? - @ Yy Tosyalı 01 nolu yoruma cevabı: Noter ortadan kalkıyor sadece noter satışına gerek kalmıyor

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 10 Ekim 03:01